FODMAP-PROOF

SOEPEN

HOOFDGERECHTEN

LUNCHGERECHTEN

SOEPEN

HOOFDGERECHTEN

LUNCHGERECHTEN

SALADES

image-34001-salade.jpg?1443822227742

HERFSTSALADE MET WITLOOF, FETA EN WALNOTEN (4 pers)
Nodig: 100 g veldsla - 2 stronkjes witloof - 200 g feta - 20 blauwe druiven - 16 walnoten - handvol baslicumblaadjes - 2 el olijfolie - 1 el witte balsamico-azijn - peper
Bereiding: Maak de groenten zuiver. Snijd de veldsla grof. Snijd het witloof in stukjes. Halveer de druiven. Snij de feta in blokjes. Meng de veldsla met de druiven en het wiltoof. Verdeel over borden. Verdeel de blokjes feta erover. Maak een vinaigrette door de olijfolie te vermengen met de azijn. Breng op smaak met peper. Bedruppel de salade met de vinaigrette. Garneer de salade met grof gehakte walnoten en basilicum.
image-378952-garnalen_en_mozzarella-8f14e.jpg

SALADE MET GARNALEN EN MOZZARELLA (2 pers)
Nodig: 100 g gemengde sla (veldsla en rucola - 150 g grijze garnalen - 125 g (lactosevrije) mozzarella - 6 schijven komkommer - 20 witte druiven - handvol verse basilicumblaadjes - 2 el cocktailsaus - 2 el sojaroom - peper
Bereiding: Meng de cocktailsaus met de sojaroom. Breng op smaak met peper. Verdeel de salade over 2 borden. Snijd de komkommerschijfjes middendoor en leg op de sla. Snijd de mozzarella in halve schijven en verdeel over de borden. Verdeel de garnalen en de druiven over de borden. Draai erover met de pepermolen. Verdeel de saus over de borden en werk af met de basilicum. 

DESSERTEN

GEBAK