Ruth


Al van kinds af aan ben ik enorm gepassioneerd door voeding en beweging of kortom alles wat met een gezonde levensstijl te maken heeft. Mijn hobby’s zijn koken, fitnessen en nieuwe of gezellige koffieshops en restaurantjes ontdekken.  Mijn visie is in een eenvoudige quote meteen duidelijk:  Investeer in je gezondheid, want je leven is te kostbaar.
Ik wil jou met zowel mijn passie als kennis en kunde motiveren om samen te streven naar een duurzame gezondheid. De begeleiding kan heel ruim gaan en wordt aangepast aan jouw wensen en behoeften. 

In 2018 heb ik de richting Sportdiëtiste aan de AP Hogeschool Antwerpen gevolgd en succesvol afgerond. Ondertussen was ik als fitnessbegeleidster aan de slag en had ik mijn eigen diëtistenpraktijk in de fitness. Deze combinatie heeft me extra ervaring bijgebracht om sporters (zowel recreatieve als fanatieke sporters) nog beter te begeleiden. Voeding is namelijk een belangrijke factor in het leveren van (top)sportprestaties. Sinds september 2019 is mijn praktijk gelegen in Pelt, Pater Vanduffelstraat 17.

Hier beschik ik over speciale meetapparatuur (InBody 270) om de lichaamssamenstelling (spier-, vetmassa, vetpercentage, vochtbalans, visceraal vet, …) te bepalen, zodat ik gerichter en op maat gemaakt voedings- of dieetadvies kan geven. Deze begeleiding kan heel ruim gaan en wordt aangepast aan de wensen en behoeften van de sporter voor me. Ik begeleid zowel team-, kracht- als duursporters op verschillende niveaus.

Sporters kunnen onder andere bij mij terecht voor:

  • Aankomen in spiermassa
  • Verminderen van het vetpercentage
  • Wat voor, tijdens en na een wedstrijd eten/drinken
  • Voedingsbegeleiding bij lange duurwedstrijden (bv. marathon)
  • Verminderen van vermoeidheid
  • Aanleren van gezonde eetgewoontes (met eventueel supplementen)

Verder heb ik me via bijscholingen en praktijkervaring in de diëtistenpraktijk van Hilde Winters en Valerie Smeets, ‘concullega’s’ van Danoli, gespecialiseerd in het begeleiden van kinderen en jongeren met eet- en gewichtsproblemen.

Ik vind het belangrijk om regelmatig bijscholingen te volgen zodat ik up-to-date blijf met de laatste inzichten en ontwikkelingen in voeding.  Een van mijn recentste bijscholingen ging over het emotioneel eetgedrag.